onsdag 16 december 2015

Traderakniven 2! 7000:- uppnått.

Jag berättade i ett tidigare inlägg om en rakkniv jag köpte på tradera, en chansning i hopp om att det skulle vara ett exemplar med rätt nummerstämpel och som då skulle vara värd en hel del. För ett tag sen hände samma sak igen, jag budade hem en kniv, annonsen beskrev inte vilket nummer etc den hade, men jag såg att det var en kniv av "rätt" modell. Med slutbud och frakt kostade den totalt 146:-, när den anlände och jag kunde inspektera den närmre såg jag att det var den minst värdefulla av dessa, som det nu gäller, tre märkningar, men den brukar ändå kosta runt 300:-. Putsade upp den lite och lade ut den på tradera igen. Blev glatt överraskad när en engelsman budade hem den för 406:-.

C.V. Heljestrand, MK No30, Eskilstuna, Sweden, såld för 406:-, minus insats 146:-, minus provision 41:-, ger en vinst på 219:-. Detta innebär att 7000:- nu är uppnått.

 C.V. Heljestrand, MK No30, Eskilstuna, Sweden


Cashburken: 7027:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar