tisdag 3 november 2015

Teenage mutant hero turtles, kub-pussel

Vem minns inte turtles-eran? Jag var, som så många andra som växte upp under 90-talet, helt insnöad på teenage mutant hero turtles, eller teenage mutant ninja turtles som det egentligen heter. Serier, action figures, kläder, muggar, you name It, hade det en turtles logo svalde vi det med hull och hår, men detta kubpussel, som jag hittade på en loppisrunda, kan jag jag inte minnas att jag någonsin såg som barn, pusslet fungerar på det viset att kuberna har en del av en bild på några av sina sidor, på en annan av kubens sidor finns istället en spegel. Även på insidan av kartongen, längs med kanterna, finns delar av bilder på samma sätt som på kuberna, du ska med hjälp av kubernas speglar, reflektera bilderna på kartongens insida tillsammans med bilderna på kuben för att få fram den slutgiltiga bilden. Personen som sålde pusslet ville ha 40:- för den, jag köpte den och lade sedan upp den på tradera där den såldes för 150:-

Teenage mutant hero turtles, kub-pussel, såld för 150:-, minus insats 40:-, minus provision 15:-, ger en vinst på 95:-

Teenage mutant hero turtles, kub-pussel


 Cashburken: 5731:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar