fredag 27 november 2015

Mer Sagan Om Ringen/Bilbo + kaffeburk i plåt

Dessa två fynd gjorde jag under en och samma loppisrunda, det första, pocket version av Sagan om Ringen-trilogin + Bilbo, inplastad och oöppnad, betalade jag 20:- för, jag vill minns att denna bundle såldes innan filmatiseringen av böckerna gjordes, jag har för mig att böckernas omslag ändrades i samband filmerna, men jag kan ha fel. Jag sålde dom senare på tradera för 100:-.

Mitt andra fynd denna loppisrunda var en kaffeburk av plåt, med ett litet glasfönster, denna inhandlades för 50:-, även den sålde jag för 100:-.

Sagan om Ringen-trilogin + Bilbo, såld för 100:-, minus insats 20:-, minus provision 10:-, ger en vinst på 70:-

kaffeburk av plåt, såld för 100:-, minus insats 50:-, minus provision 10:-, ger en vinst på 40:-

Total vinst: 110:-

Sagan om Ringen-trilogin + Bilbo
 kaffeburk av plåt

Cashburken: 6531:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar