fredag 4 september 2015

Nostalgi från barndomen

När jag var liten var fredagar den bästa dagen på veckan, då fick jag och min bästa kompis sova över, endera hos mig eller hos honom, fredagen bestod i ett besök till videouthyrningen där en, eller ibland två, vhs-filmer hyrdes, allt som oftast blev det en disneyfilm, och då menar jag inte en av deras långfilmer, nej, vi körde hårt på räddningspatrullen, luftens hjältar osv, ibland hyrde vi även den första turtlesfilmen, alltså spelfilmen, vi var sjukt sålda på turtles, som precis alla andra kids var på den tiden. Kvällen inleddes med disneyklubben, efter det fångarna på fortet, jävlar vad det inte har åldrats väl för övrigt, efter det åkte hyrfilmerna fram, hur som helst, under mitt senaste loppisbesök kom alla dessa minnen flygande tillbaks till mig, jag fann i en liten låda, två stycken actionfigurer, eller snarare plastfigurer (inte så mycket action över dom) från serien tale spin/luftens hjältar, jag minns mina turtles-figurer som jag minns vad jag hade till frukost igår, men dessa hade jag nästan glömt, jag vill minnas att min kompis hade just en av dessa figurer, aja, nog med memory lane, jag köpte dom, slängde upp dom på tradera, lade till ett köpnu-pris, sålde dom två dagar senare, som följer.

Luftens hjältar, "actionfigurer", Louie och Baloo, såld för 150:-, minus insats 20:-, minus provision 15:-, ger en vinst på 115:-

 Louie och Baloo, "actionfigur"


cashburken: 4173:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar