söndag 20 september 2015

J.A. Hellberg och en omärkt Heljestrand, femtusenkronorsgränsen nådd.

Den första av dessa rakknivar kommer från den första batchen knivar jag köpte för ett tag sen, för övrigt är dom första knivarna från den andra batchen nu ute till försäljning, den andra rakkniven hittade jag under ett loppisbesök, den har den typiska utformningen för en C.V. Heljestrand 30, 31 & 32, men var helt och hållet omärkt, jag har tidigare sett en utan numrering, men fortfarande med smedsnamn ingraverat, men denna var helt blank, det råder dock inget tvivel om att det är en Eskilstunakniv, jag betalade 50:- för denna. Femtusenkronorsgränsen är nu nådd och jag skulle nog säga att jag är halvvägs igenom den här resan, cashburken innehåller nu 5049:-. Knivarna såldes som följer:

J.A. Hellberg, Eskilstuna, Sweden, garanti, såld för 161:-, minus provision 16:-, minus insats 18:-, ger en vinst på 127:-

Omärkt C.V. Heljestrand, Eskilstuna, såld för 154:-, minus provision 15:-, minus insats 50:-, ger en vinst på 89:-

Total vinst: 216:-

 J.A. Hellberg, Eskilstuna, Sweden, garanti
Omärkt C.V. Heljestrand, Eskilstuna

Cashburken: 5049:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar