måndag 1 december 2014

Loppisrunda

Gjorde en loppisrunda i helgen, jag försökte att leta efter saker som jag tror att andra skulle vilja ha, men som vanligt kom jag hem med saker jag själv gillar, det har och andra sidan fördelen att jag åtminstone har lite koll på vad det skulle kunna gå för. Bland annat köpte jag denna rakkniven, tillverkad i Eskilstuna, en Erik Anton Berg för att vara exakt, köpte den för 50:-, som man ser på bilden har den en del skönhetsfel, två hack i bladet, förutom det, ganska smutsig. Fram med slipstenar, slipa ner kniven tills hacken i bladet är borta. Efter det putsade jag kniven, det mesta av smutsen borta och som jag trodde fanns en del så kallade pittings där under, vill man få bort dom helt måste man polera kniven med olika sorters slippasta, men jag nöjde mig med att bara putsa upp den något. Det tog emot, hade gärna behållit den själv, men jag sålde den idag för 120:-, ett helt ok pris tycker jag, efter insatsen på 50:- och traderas provision får jag alltså 58:- över, blygsamt, men alltid nåt.

före

efter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar