fredag 26 december 2014

Att sälja böcker

Att sälja böcker är nog det jag trodde minst på i detta projekt, men efter att jag sålde Gillis bonde från Ham för 30 :-, köpte den för 5:-, har jag funderat på vilka andra böcker som skulle kunna gå att sälja, har ganska dålig koll på "bra litteratur", men tänkte att, fantasy och populärkultur måste väl kunna gå att sälja, åtminstone för 10-20:- väl? Böcker är nästan skamligt billigt på loppisar, dom böcker jag sålt nu eller har ute på annons, har jag betalat 3-5:- st för, dom två senaste böckerna har jag sålt för 40, respektive 50:-, trodde inte det skulle inbringa så mycket, undrar hur mycket priset skiljer sig genremässigt?

Robert Jordan, Farornas väg -sagan om draken återkomst
köpt för 3:-, såld för 40 :-. 40:- minus insats/provision = 33:- vinst.

Douglas Adams, Liftarens guide till galaxen
köpt för 3:-, såld för 50 :-. 50:- minus insats/provision =  42:- vinst.

cashburken: 472:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar