tisdag 26 januari 2016

Resan fortsätter med två rakknivar

Att spräcka 8000kronorsgränsen kändes psykologiskt viktigt, nu börjar jag närma mig mitt mål på riktigt. Fortsätter frammarschen med en redovisning av, pause for drumroll...två rakknivar. Dessa två inhandlades på min lokala loppis som jag mest frekvent besöker. En riktigt fin kniv från Eskilstuna, märkt "midget", har inte stött på en sådan tidigare, och den såldes vidare med ganska fin vinst dessutom. Den andra var en Bengall-variant som jag tycker kunnat gå för något mer, men dom såldes iaf som följer:

Midget, Eskilstuna, Sweden, såld för 316:-, minus insats 40:-, minus provision 32:-, ger en vinst på 244:-

Bengall, T.R. Cadman & sons, Sheffield, England, såld för 75:-, minus insats 40:-, minus provision 7:-, ger en vinst på 28:-

Total vinst: 272:-

 Midget, Eskilstuna, Sweden
 Bengall, T.R. Cadman & sons, Sheffield, England

Cashburken: 8312:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar