torsdag 4 juni 2015

Äldre rakhyvel i ask

På en av mina många loppisrundor fann jag denna rakhyvel, i sin originalask, med denna rakhyvel medföljer även en rakbladsinjektor som krävs för att byta blad. Den var otroligt lortig när jag köpte den, full av gamla tvålrester etc. men den kostade inte mer än 30:-. Rengöring och fotografering följde, sen lades den upp på tradera.

Schick injector razor, såld för 160:-, minus provision 16:-, minus insats 30:-, ger en vinst på 114:-

Detta innebär att 3000-kronorsgränsen är nådd.



 Innan rengöring, tvålrester, damm, eeww
Rengjord, fotad, såld

cashburken: 3011:-

2 kommentarer:

  1. Intressant och rolig grej du håller på med!
    Har funderat i samma banor själv ett par gånger då jag redan nu springer mycket på loppisar och letar spel. Har sålt vidare lite grejer när jag fått tag på dubbletter och grejer jag inte varit så intresserad av själv, tycker det tar lite mycket tid bara för den lilla summan som man ibland får för varje såld grej och tiden som man lägger ner. Hur mycket tid lägger du ner varje vecka på att, fixa ordning grejer som är i sämre skick, lägga upp på tradera och sen skicka iväg grejerna?

    SvaraRadera
  2. Tackar :)
    Innan jag började med detta hade jag själv tänkt tanken flera gånger, jag har även sett/hört andra som tänkt samma sak, kanske till och med börjat i liten skala, tänkte flera gånger när jag var på loppis o såg nåt som såldes till ett bra pris, men som jag själv inte ville ha, att "här kommer någon att göra ett fynd", sen bestämde jag mig helt enkelt för att köra på, startade bloggen mest för att hålla i projektet, kunna backtracka och se hur långt man kommit etc.

    Jag kan hålla med om att vinsten ibland kan kännas liten, men jag tänkte att om jag ska få ihop 8000-10000:-, snittar vinsten på 50:-, behöver jag "bara" 160-200 auktioner för att vara i mål, o just nu tror jag att jag snittar hörgre än så.

    Brukar gå på loppis åtminstone varje lördag, jag har en som jag besöker frekvent, 3-4 andra ställen utöver det, som jag besöker när jag jag har lite mer tid. Oftast behöver jag inte fixa till sakerna så mycket, tex det här med att med slipsten slipa ner små hack i knivblad är extremt tidskrävande, o jag håller mig borta från det så långt det är möjligt, dock har jag även köpt på mig den sortens saker, lagt undan det för framtiden, ifall ens "lucky streak" skulle avta, så inte projektet dör ut. Fota brukar gå ganska fort, packning var jobbigt ett tag, jag gjorde egna vadderade kuvert osv, det tog ganska mycket tid, så till sist köpte jag en kartong med vadderade kuvert, ser alltid till att ha frimärken och bubbelplast hemma, sen postar jag sakerna på väg till jobbet. Det som är mest enerverande är köpare på tradera som inte betalar i tid, som man får jaga med blåslampa, det är nog, när jag tänker efter, det jobbigaste att deala med, för dom är fler än vad man tror :p

    SvaraRadera